fredag 9 februari 2018

En tripp till Indien


Snart bär det av till Indien för mig igen. Under de två veckor jag är borta kommer Camilla att ta hand om er på tisdagskvällarna. Det känns skönt att lämna över till så trygga och kompetenta händer.

Vad gör jag i Indien stup i kvarten undrar ni kanske? Ja, förutom att jag mediterar i princip dygnets alla vakna timmar (inte en drömsemester för alla – men för mig!) så bor jag på ett ashram i New Delhis utkanter som heter Gobind Sadan eller God's House Without Walls. Det är en interreligiös gemenskap, grundad av en sikhisk man vid namn Baba Virsa Singh. Gobind Sadan bygger på idén om att alla religioner är olika vägar mot samma mål, att vi alla är ett. Här finns platser tillägnade alla de stora världsreligionerna och dygnet runt pågår olika böner och heliga riter.

Målet med Gobind Sadans verksamhet är att stävja fattigdom och religiösa konflikter, skapa fred och hela det mänskliga sinnet. Det är en mycket speciell plats, genomsyrad av oändlig kärlek. Den som är nyfiken kan läsa mer om ashramets verksamhet här.

Vi ses när jag är tillbaka. Nymediterad och hyfsat utspejsad 😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar