tisdag 23 januari 2018

A little bit goes a long way...


Jag vet att detta inte är vad Doktor Yogi rekommenderar direkt, men vad gör man när tiden plötsligt inte räcker till? Vägrar offra morgonyogan. Men offrar helst inte morgonkaffet heller. Vid ett annat tillfälle ger jag er recept på guldmjölk och ingefärsdekokter och andra nyttigheter det lovar jag. Nu säger jag bara att lite koffein på tom mage ändå ger en viss skärpa åt meditationen (OBS! INTE urgammal yogisk visdom.)

Men vad jag framför allt vill säga är att det går utmärkt att göra yoga och meditera som en del av ett alldeles vanligt vardagsliv. Du behöver inte göra stora omvälvande förändringar, skaffa en ny fluffig/skintight outfit, lägga om hela kosten, gå upp klockan noll på morgonen, resa till Indien hundra gånger om året, detoxa stup i kvarten och läsa en miljon böcker om yogisk filosofi, instagramma dina tjusiga yogaposer, fylla ditt hem med allsköns gurubilder och bara dricka örteer. Du kan självklart göra allt det där också (mycket av det är jättebra, och/eller skoj), men du kan också börja med att se vad som händer om du petar in en stunds yoga i din vardag. Det är inte ett speciellt stort steg egentligen. Men resultatet av att skapa den där kontakten med sitt inre är magiskt.

Någon liten kriya och några minuters meditation om dagen på en tid som passar dig (fråga mig om korta effektiva pass om du har ont om tid). En yogakurs på tisdagskvällar 😉 På bilden kan ni tjuvkika på delar av kvällens kriya: För en stark och frisk rygg från manualen Vitalitet och kraft med Kundaliniyoga. Och meditationen finns i boken med det roliga namnet som står framför. Det är en fan-tas-tisk andningsmeditation för inre balans, rytm och flöde som jag gjort varje morgon senaste veckan och njuter av så mycket att jag börjar gråta nästan varje gång (sant).

Okej, det var allt för nu, vi ses klockan 19:15 ikväll på Mindful Yoga. Det blir INGET kaffe, men det finns te! Och det finns fortfarande tre platser kvar på kursen om någon mer är sugen på det där andra. Kärleken, kontakten, flödet.

Varmt välkomna 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar